לפנינו חלקו השלישי של מאמר נרחב ומעמיק המפרט את שיטת הטיפול בגב תחתון ובגפיים תחתונות. חלק זה מפרט את מנחי השיאצו על פי גישת הזן שיאצו בפלג גוף תחתון. במסגרת המאמר קיימת התייחסות למגוון בעיות ודרך הטיפול בהן. בנוסף, מצורפות שפע תמונות מאירות עיניים המאפשרות מעקב וחזרה אחר טכניקות העבודה.
מאת: גיורא ליכט

המנחים המייצגים את שניים עשר המרידיאנים על פי מצונאגה (גישת הזן שיאצו בשינויים קלים)

מאמר זה מהווה את המשכו של המאמר: טיפול שיאצו בגפיים התחתונות וגב תחתון. למעבר לחלקו הראשון: מבוא על שיאצו לפלג גוף תחתון יש ללחוץ כאן: שיאצו לגב תחתון וגפיים תחתונות - חלק ראשון

gkyob3356
מנח SP

gkyob3357
מנח SI

gkyob3358
מנח PC

gkyob3359
מנח Liv

gkyob3360
מנח פתיחת היינים

gkyob3361
מנח GB (אופציה א´)

gkyob3363
מנח GB (אופציה ב´)

gkyob3362
מנח TW

gkyob3365
מנח LI

gkyob3366
מנח St ארוך (קיימת אפשרות בכיפוף הברך, כאשר כף הרגל מתחת לישבן)

gkyob3354
מתיחת המרידיאנים האחוריים (LU, UB, Kid, Ht)

סיכום:
המפגש בין שיטות הטיפול העתיקות: דו-אין, אנקיו והשיאצו המודרני עם התפיסה הביו-מכאנית של השלד והשריר, יוצרים אינטראקציה שבונה תהליך טיפולי מרתק. המפגש בין מטפל למטופל באמצעות המגע יוצר הרפיה ויכולות טיפול מגוונות.
השאיפה של המטפל המודרני היא להכיר את הגישות הטיפוליות ולא להסתגר בכת טיפולית המייצגת דרך אחת, תהא המופלאה ביותר, אך חסרה את המימדים הטיפוליים האחרים וההשקפה השונה. השילוב בין חדש וישן יוצר תוצאה מרתקת באיכותה כמו במפגש בין האנרגיה לחומר, בין הזרימה האנרגטית לבין מבנה המפרקים, עורקים, שרירים ובין כל אילו, לשיפור באיכות חייו של המטופל.

ועכשיו להתנסות...

המאמר ניכתב ע´י גיורא ליכט, מורה ומטפל בשיאצו, ממקימי תמורות ואחד ממנהליה.
חזרה למאמר המבוא על שיאצו לפלג גוף תחתון יש ללחוץ כאן: שיאצו לגב תחתון וגפיים תחתונות - חלק ראשון

מעבר למאמר על שיאצו צווארי יש ללחוץ כאן: שיאצו צווארי - חלק ראשון

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה סינית, תזונה, עיסוי רפואי) ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע"י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.