הדרכה מפורטת כיצד לבנות את המבואות בעבודת המחקר. בהדרכה זו נכיר את נוהל איסוף המקורות, סידורם והכנתם לצורך עיבוד המבוא, סדר הופעת הנושאים במבוא והאופן בו נשלב אותו עם המשך המחקר.
מאת: צוות ההוראה באפידמיולוגיה ומחקר
שלב א - קביעת נושא עבודה
שלב זה נלמד בכיתה. רק לאחר אישור נושא העבודה ולאחר קריאת מאמר ההדרכה: נוהל כתיבת מאמר והצגת מחקר יש לגשת לשלבים הבאים!
נניח שבחרנו עבודת סקר בשם: התפלגות סינדרומים סיניים בקרב אנשים עם מיגרנות.
את המקורות יש להשיג מהפאב-מד בלבד.
4 - שליחה להערכה חיצונית. חשוב לשלוח את המידע לניר ולכתב את כל השותפים לאותו מחקר.
לאחר קבלת המקורות מתוקנים יש לבצע עריכה מחודשת של המבואות (פסילת המיותרים והרחבת הנבחרים). לשם כך נשמור את הקובץ ונעתיקו לקובץ בשם: מחקר מיגרנות יוסי רותי 13 (שימו לב שזהו אותו שם של הקובץ הקודם רק שבמקום מקורות מחליפים למחקר).
7 - מחיקת שמות המקורות והשארת המידע בעברית והמיספור.
הפיכת המידע בעברית לטקסט רציף ונוח לקריאה כך שייווצר "סיפור" המפרט את כל מה שעלינו לדעת כמבוא לפני שאנו נגשים לעבודה עצמה.
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד