מי שמחפש המבורגר אמיתי, יתכן שלא ימצא כאן את חפצו. אבל למי שמתנתק מהרעיון המקורי, צפויה לו הפתעה טעימה, פשוטה ומהירה להכנה, שלא רק מכילה חלבון מלא אלא גם כיף צרוף ששום קציצה של בוב ספוג לא תשווה לו.
מאת: תמורות

אנרגטיקה:

עדשים שחורים עשירים בחלבון צמחי ומחזקים את הכליות. ביחד עם הקוואקר והאגוזים הם מהווים חלבון שלם ומאוזן. האגוזים מלחלחים ומחזקים יאנג הכליות. הקוואקר מסלק חום ולחות ויחד עם הפטריות הוא מייבש ולכן מאזן את האפקט המלחלח של האגוזים והטחינה. בסך הכל זהו מזון המתמקד בעיקר בחיזוק הכליות והוא טוב הן למצבי חסר יין והן למצבי חסר יאנג שלהם.

חומרים:
בצל בינוני קצוץ דק
כוס עדשים שחורים שעברו הנבטה 24 שעות
חצי כוס אגוזי מלך גרוסים גס (אם אין, אז אפשר להחליף בגרעיני חמניה)
4-5 פטריות שנאפו בתנור לחמש דקות
4 כפות קוואקר
כף גדושה של טחינה גולמית
כף רסק עגבניות (לא משנה הסוג)
2 כפות רוטב סויה (אפשר 3 למכורים למלוח)
פילפל לפי הטעם

הערות:
1 - ניתן להכניס את אגוזי המלך לשקית קטנה ולחבוט עם כוס. הם נגרסים בקלות.
2 - אם ממהרים, אז במקום לאפות את הפטריות אפשר לקצץ אותן ולטגן עם הבצל

אופן ההכנה
מכניסים למעבד מזון את חצי מכמות העדשים, חצי מכמות האגוזים ואת כל שאר החומרים. טוחנים עד לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים את שאר העדשים והאגוזים וטוחנים עוד מספר שניות.

מניחים כף גדושה על ניר אפיה ששומן ומעצבים (עם אצבעות מעט רטובות, שלא ידבק) לצורת המבורגר. אופים כעשר דקות ב 175 מעלות והופכים לצד השני. אופים עוד כחמש דקות ומוציאים.

הערות:
להיזהר שלא לאפות יותר מידי. הם מתייבשים בקלות ואז הרבה פחות טעימים.
אפשר לטגן אותם על מחבת לטיגון המבורגרים. ככה מקבלים את "הפסים" האופייניים וזה עושה רושם עז יותר.
ניתן להגיש כקציצה או כחלק מלחמניית המבורגר עם כל התוספות המקובלות.

בחזרה לאינדקס מתכוני מאפים ותבשילים