עוד הרבה לפני שהלבנונים נסו לתבוע את הישראלים על גניבת זכויות הכנת החומוס, הקטניה המפורסמת זכתה לעלות על שולחנם של הבבלים, חכמי התלמוד, היוונים והרומאים. היום, רוב סוגי החומוס ברשתות השיווק, מכילים כמויות שומן לא איכותי מסוג אומגה 6. הכנת חומוס ביתי היא פשוטה, מהירה ומפיקה תוצאות ערבות, כאשר משך ההכנה (כולל העברה לכלי מתאים וניקוי המערבל) אינו עובר חמש דקות!
מאת: השפים של תמורות

עוד הרבה לפני שהלבנונים נסו לתבוע את הישראלים על גניבת זכויות הכנת החומוס, הקטניה המפורסמת זכתה לעלות על שולחנם של הבבלים, חכמי התלמוד, היוונים והרומאים. היום, רוב סוגי החומוס ברשתות השיווק, מכילים כמויות שומן לא איכותי מסוג אומגה 6. הכנת חומוס ביתי היא פשוטה, מהירה ומפיקה תוצאות ערבות, כאשר משך ההכנה (כולל העברה לכלי מתאים וניקוי המערבל) אינו עובר חמש דקות!

החומוס ידוע לאדם לפחות מאז האלף השביעי לפנה´ס. מניחים שהגיע לאיזורנו מהרי ההימלאיה. היוונים והרומאים, שחיבבו קטניות באופן כללי, שילבו את החומוס בתפריט שלהם. המפגש בין החומוס לטחינה, התרחש כנראה, לקראת סוף האלף השלישי לפנה´ס, בבבל הקדומה.
התיעוד הראשון להכנת חומוס מגרגרים מבושלים בתוספת טחינה בארץ-ישראל, הוא מהתקופה הצלבני. אבל החומוס הוזכר קודם לכן בתלמוד בשם ´חמיץ´. כ- 1500 שנים קודם, הציע בועז לרות המואביה ´אכלי מן הלחם וטבלת פתך בחומץ´ (רות ב´ י´ד). הסופר והעיתונאי מאיר שלו העלה באחד הטורים שלו את הרעיון שבעצם מדובר בחומוס.

אנרגטיקה על פי הרפואה הסינית:
חומוס הוא קטניה איכותית חמימה באיכותה ומחזקת יאנג. כושר החיזוק שלה גדל כאשר היא באה בשילוב עם דגנים המשלימים אותה לחלבון מלא. השומשום בטחינה מחזק יין ולכן מאזן את הממרח למוצר הרמוני. יחד עם השום הוא מקבל אנרגיה חמימה ומחזקת. כיוון שמדובר בחומוס ביתי, נחסך ממנו רמות השומן הגבוהות המאפיינות חומוסים ברשתות השיווק, עמילניים וחומרים משמרים. זהו חומוס נטו והכי טוב שיש.

חומרים:
קופסת שימורים של חומוס (עדיף אורגאני)
שן שום אחת בינונית קצוצה גס
חצי כפית מלח (לפי הטעם)
2 כפות מיץ לימון
טחינה גולמית משובחת, אפשר אורגאנית או מלאה (כחצי מנפח החומוס)

כלים:
מעבד מזון
כלי לאחסון ממרח החומוס המוכן

הוראות:

להכניס למעבד המזון קופסת חומוס עם חצי מכמות הנוזלים, את שן השום הכתושה, המלח ולימון. לערבל עד לקבלת ממרח אחיד. להוסיף טחינה ולערבל עד לקבלת הסמיכות הרצויה.

לעזאזל עם האנרגטיקה:
יש הטוענים שחומוס מוקפא בריא יותר. אולי - אבל פחות נוח.
ויש המקפידים להשרות חומוס ואף להנביטו לילה קודם. אחר כך צריך לבשל (מה שמבטל חלק מערך ההנבטה). זה אולי יעיל למי שאוהב לשחק עם אוכל אבל פחות מתאים למי שצריך ממרח חומוס מיידי עבור אורחים או הכריך של הילדים לבית הספר. אז בקיצור, הכי פשוט להשתמש בחומרים המוצעים ולקבל חומוס גם בריא וגם כזה שיכול להתחרות בכל חומוסיה.

בחזרה לאינדקס מאפים ותבשילים