רשימת הסמינרים והעבודות שנעשו בקליניקה המשולבת של תמורות בנושאים השייכים לתחום הפסיכיאטריה, כגון מחלות פסיכיאטריות, חרדה והפרעות התנהגות. כולל עבודות חדשות - בנושא סטרס (stress) ועבודה על טיפול שיאצו בילדים שעברו התעללות מינית.

מאת: בוגרי הקליניקה המשולבת של תמורות

שילוב שיאצו בטיפול בהפרעות אכילה (2008) – תקציר עבודת גמר מצויינת שהוגשה במסגרת הקליניקה של תמורות. העבודה סוקרת את נושא הפרעות האכילה מנקודת מבט של הרפואה המערבית, ומציגה ניסיון להבנת התופעה מבחינת הרפואה הסינית. בעבודה מוצגים 4 סיפורי מקרה, של ארבע מטופלות הסובלות מבולימיה ומאכילה כפייתית. סיפורי המקרה מתארים את כל שלבי הטיפול, כולל התייחסות רחבה לעבודה במקביל ובקשר עם מטפלות מתחומי התמחות אחרים, המטפלות גם הן באותן הנשים. (מאת דפנה מורד ומירי דגן)
העבודה המלאה

טיפול שיאצו בקרב אנשים עם הפרעות אכילה (2009) – תקציר עבודת גמר מצויינת שהוגשה במסגרת הקליניקה של תמורות.
העבודה סוקרת את נושא הפרעות האכילה מנקודת מבט של הרפואה המערבית, ומציגה ניסיון להבנת התופעה מבחינת הרפואה הסינית. בעבודה מוצגים 6  סיפורי מקרה, של שישה מטופלים הסובלים מהפרעות אכילה שונות כמו בולמיה ואנורקסיה. סיפורי המקרה מתעדים את כל שלבי הטיפול, ונותנים כלים חשובים למטפלים אחרים המעוניינים להתמודד עם בעיות אילו (מאת מנדי מיכאלי, שירה וולמן, נועה דורון)
העבודה המלאה

סטרס (Stress) – אבחנה וטיפול – עבודה רחבה ומפורטת המתרכזת בנושא הסטרס, גם מנקודת מבט מערבית (פזיולוגית ופסיכולוגית) וגם מנקודת מבט סינית. בעבודה מציגים את מושג הסטרס, הגורמים, התסמינים, הגישות השונות לטיפול וכיצד הטיפול בשיאצו יכול לסייע למטופלים הנמצאים תחת סטרס (מאת עמרי כהן והגר טופוריק)
ניתן לראות את תקציר העבודה בלבד, במאמר נפרד.

הפרעות חרדה – מערבי וסיני. (מאת דובי פיינר)

´מגע מתקן´(2006) – שיאצו והתעללות מינית בילדים (מאת מאיה וינברג)
עבודה מרתקת המציגה 3 סיפורי מקרה של טיפול בילדים השוהים בבית מחסה ´מקום בלב´. העבודה מביאה סקירת רקע מערבי על התעללות מינית והטיפול בילדים, את גישת הרפואה הסינית (לפי חמשת האלמנטים) וכן פרק קצר על תרגילי נשימה המותאמים לעבודה עם ילדים.

הפרעות קשב וריכוז (2007) – מציגה את הצד המערבי, הסתכלות מבחינת הרפואה הסינית ותיעוד של טיפול בארבעה ילדים הסובלים מההפרעה. (מאת חנית איגלניק ונוגה ברוידא)
לחץ כאן לתקציר העבודה.

ADD (הפרעות קשב) – מערבי וסיני. (מאת גליה שחר)

ADHD (הפרעת קשב והיפראקטיביות) – מערבי וסיני. (מאת גידי כהן)

קישור לעבודות נוספות בנושא הפרעות קשב והתנהגות