רשימת הסמינרים והעבודות שנעשו בקליניקה המשולבת של תמורות בנושאים השייכים לתחום רפואת הנשים: תסמונת קדם ווסתית (PMS), מנופאוזה, דכאון לאחר לידה, שחלות פוליציסטיות. עבודת גמר ייחודית נוספת שמפורסמת כאן, היא עבודה החוקרת את הקשר בין וריד תת-לשוני גדוש, לתסמונת ה- PMS.

מאת: בוגרי הקליניקה המשולבת של תמורות

דיסמנוריאה –סמינר קליניקה העוסק בכאבים הקשורים למחזור החודשי, לפני או בזמן הווסת. (מאת מאיה קורן שכטמן )תופעות מסביב למחזור –עבודת גמר העוסקת בתסמינים הקשורים למחזור החודשי. (מאת איתי זיו)

תסמונת קדם ווסתית (PMS) – סמינר קליניקה מעולה ומקיף מומלץ! (מאת אדי רוזנבאום)

עבודת גמר: תסמונת קדם ווסתית (PMS) – (מאת נילי גרמנוב וגלעד הוינמן)
עבודת גמר יסודית וממצה, המציגה טיפול בשלוש מטופלות הסובלות מתסמונת קדם ווסתית (אצל שתיים משלוש המטופלות זו סיבת ההגעה לטיפול). העבודה כוללת גם טבלאות המסכמות חומר חיוני בצורה נוחה (טבלאות של תסמונות ואבחנה מבדלת סינית), דוגמאות לתרגילי נשימה ועוד.

תסמונת קדם ווסתית (PMS) – עבודת גמר (מאת מאיה לרמן ורחלי אלון-גובאי)

דכאון לאחר לידה –סמינר קליניקה המציג את הגישה המערבית והגישה הסינית להפרעות במצב הרוח לאחר הלידה. (מאת אפרת קרני ורעות יוסף)

מנופאוזה – (מאת ליז אפשטיין ויהודית חזיזה). העבודה כוללת כמובן רקע מערבי וסיני על התופעה, תוך הדגשת המקום הנורמלי של תקופה זו במחזור החיים של האשה. העבודה מתמקדת במיוחד בתזונה וצמחי מרפא.

מנופאוזה – (מאת דנה דורון, עמוס וולקן וגלי קריספין).
תקציר העבודה: העבודה מביאה סקירה קצרה של משמעות המושג מנופאוז ברפואה מערבית וכן הסבר על טיפולים הורמונליים קיימים. העבודה מתמקדת באספקטים "הסיניים" של גיל הבלות, ומביאה פירוט על סוגי הסימפטומים שמאפיינים נשים בגיל זה, בעיקר על רקע של חסרים ביין ויאנג מערכתיים בגוף. בפן המעשי מובאת סקירה של תשאולים, אבחנות וסדרות טיפולים שנעשו לחמש נשים עם תלונות הקשורות למנופאוז לפי הרפואה הסינית. לעבודה מצורפות המלצות תזונה בסיסיות לפי הרפואה הסינית לחסר יין, הגורם הראשי לתופעות גיל הבלות

בעיות פוריות – (מאת ליאת קרוטהמר)
סמינר המציג רקע מערבי והתייחסות ברפואה הסינית

שחלות פוליציסטיות – (מאת מיכל לביא)
סיכום קצר, בעיקר מערבי, קצת סיני

בדיקת הקשר בין Sublingual Vain גדוש, לתסמונת PMS – (מאת יסמין דרורי ויאסינה ארדר)
עבודת גמר במסגרת לימודי רפואה סינית במכללה למנהל. לתקציר בלבד, לחץ כאן.