כל אבחנה היא אוסף של נתונים רבים. כל נתון הוא מעין חלק של פאזל שאמור לתת את התמונה המלאה. בילדים הפאזל כולל הרבה פחות נתונים. מיומנותו של מאבחן בילדים היא להבחין בין חלקי הפאזל הרלבנטיים לבין אילו שאינם שייכים למשחק המקורי. מאמר זה מכוון את המטפל בבניית חלקי הפאזל לתצריף שלם הנותן אבחנה.
מאת: ד"ר ניר עמיר
ומהי אותה תמונה מלאה?
פעמים רבות אנו מתפתים להרכיב את הפאזל בהתאם להשערה הראשונית שלנו. אם למשל, אנו סבורים שמדובר בתמונת נוף עם אגם, הרי שנתפתה להציב חלקי פאזל כחולים רבים באזור האגם המשוער בעוד שאילו יכולים להתאים לפיסות שמיים, לקיר שצבוע בכחול או לסתם רקע. אם לדוגמא, נקבל ילד עם תלונה עיקרית של כאבי אוזניים, יתכן שנבחר לבנות אבחנה סביב תלונתו העיקרית. מאידך, ייתכן שדלקות האוזניים הן רק חלק קטן מתוך תמונה מלאה. המטפל ברפואה סינית צריך להכליל באסטרטגית הטיפול שלו עקרונות מן הרפואה העליונה ולכן לכלול תמונה מלאה על בעיות רפואיות שונות ועל קשיים נוספים המלווים את הילד, כמו למשל התמודדות חברתית בתוך גן הילדים שלו או בעיה בהגדרת הגבולות. יש לזכור שבעיות אוזניים מסתדרות במוקדם או במאוחר, אך בעיות חברתיות או בעיית גבולות יכולה להחמיר ולהסתבך עם השנים. הרפואה הסינית מתייחסת לכלל המטופל ולא לבעיה פרטנית, איתה נתמודד באמצעות הרפואה האמצעית והתחתונה. על המטפל למנוע גרירת בעיות התנהגותיות שיכולות להשפיע על עתיד הילד.

אחריות המטפל להוביל את הילד ומשפחתו לשיפור איכות החיים בכלל המישורים האפשריים ולקדם את הילד לחיים יותר הרמוניים שאינם תלויים, לאורך הזמן, במטפל או בטיפול.
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני בתמורות
חומר זה מוגש כשירות ע"י צוות הקליניקה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.