המסלול הלימודי של תמורות פועל להכשרת מטפלים ברפואה סינית, בשיאצו ו/או טווינה, כאשר כל שנת לימוד עומדת בפני עצמה ומכשירה את הלומד לטפל ברמות משתנות. בארץ לא קיימת מסגרת ממסדית ללימודי שיאצו וטווינה, לכן תמורות לקחה על עצמה את היוזמה להציע סטנדרט להגדרת מטפל, מטפל מוסמך ומומחה בתחומי הטיפול במגע על פי גישת הרפואה הסינית. במאמר זה מוצגים העקרונות העומדים מאחורי החלטה זו, והם גם העקרונות העומדים בבסיסה של תוכנית הלימודים של תמורות. | |
מאת: תמורות | |
המסלול הלימודי של תמורות פועל במסגרת הכשרת המטפלים בשיאצו ו / או טווינה, כאשר כל שנת לימוד עומדת בפני עצמה ומכשירה את הלומד לטפל ברמות משתנות. הלימודים נמשכים על פני 7 סמסטרים, וכרוך בהשלמת תכנית לימודים מלווה על מנת לקבל הסמכה ברפואה סינית.
בהיעדר מסגרת ממסדית ללימודי שיאצו, טווינה ורפואה סינית בארץ, לקחה על עצמה תמורות את היוזמה להציע סטדנרט מינימום להגדרת מטפל, מטפל מוסמך ומומחה בתחומי הטיפול במגע על פי גישת הרפואה הסינית. הנקודות הבאות מתייחסות לתחום הטיפולים במגע אך רלבנטיות לגבי כל מכלול המקצועות ברפואה הסינית:החשיבה מאחורי החלטה זו נובעת מההנחות הבאות: א - תחום השיאצו / טווינא שונה מתחומי טיפול מנואלים אחרים (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק או כירופרקטיקה) ועל כן נדרשת הכשרה מקצועית ייעודית בתחום. ב - המוסדות האקדמאים בישראל אינם מכשירים עתודה כל שהיא בתחום השיאצו / טווינה. ג - תחום השיאצו / טווינא נלמד במסגרות לא מסודרות. תעודה ניתנת לכל דורש, לעתים לאחר מסלול בן 150 שעות וללא עמידה במבחנים ובסטנדרטים מתאימים. ד - הטיפול בשיאצו / טווינא מהווה כלי רב עוצמה הכולל סיכונים והתוויות נגד , יותר מרוב שיטות הטיפול המשלימות האחרות. ה - ההכשרה בתחום השיאצו / טווינה משלבת מרכיבים נרחבים של תחומי גוף ונפש, תנועה ואיזון גופני, והתמצאות ברפואה מערבית. על מנת לשלב תחומים אילו יש להקפיד על צוות הוראה וייעוץ הכולל רופאים, מטפלי שיאצו / טווינה מנוסים, מטפלים מתחום הפיזיותרפיה והכירופרקטיקה, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. ו - צוות תמורות מונה מגוון מטפלים רחב הפועל באופן משולב מתוך הבנת היכולות והמגבלות של השיטות האחרות ומסוגל לתמוך בתכנית הלימודים הן בהכשרת היסוד והן בהתמחות הקלינית. חשוב לציין, כי בניגוד לרוב שיטות הטיפול המשלימות האחרות, אין עוררים על כך ששיאצו / טווינה הוא תחום טיפול במגע אשר יכול להיעשות על ידי מי שאינו רופא. מסיבה זו, לא נוצרה עד כה תשתית מסודרת שתתמקד בצורך לקבוע סטנדרטים בהכשרת מטפלים. קישורים נוספים: |