מאת: השפים של תמורות

מרק תירס הוא מרק סיני חריף. הכנתו מהירה ופשוטה ואין סוף לאלתורים אפשריים. בימים קרים מומלץ להוסיף לו ג´ינג´ר מרוסק. לתוספת סידן אפשר להוסיף קוביות טופו. במצבו המקורי הוא כל כך חריף שכדאי לשים קונדום על הלשון, אבל כאן הוא עבר התאמה לטעם הישראלי… 

אנרגטיקה:
תירס הוא מזון נייטרלי עם נטייה לקרר, אך טחון ובתוך מרק הוא מחזק את הטחול, הקיבה והמעי הגס. חלב קוקוס אמנם מלחלח את הריאות ועלול לצור ליחה במצבים של טחול חלש, אולם הכמות כאן אינה משמעותית, והגזר והפטרוזיליה הקצוצה תנטרל את המעט שיש. הג´ינג´ר מחזק את הטחול והופך את המרק למזון המתאים לחורף.

חומרים:
2 שקית מרק תירס או מרק בטעם עוף (עדיף ללא MSG )
חצי שקית אבקת חלב קוקוס
חצי שקית פטרוזיליה קצוצה
חופן גזר
ביצת חופש
כף ג´ינג´ר מרוסק או פילפל שחור גרוס
קופסת תירס עם הנוזלים (רצוי תירס מרוסק כשאפשרי)

כלים:
סיר גדול למרק
מעבד מזון

הוראות:
רצוי לרסק את התירס עם מעבד מזון למחית גסה.
להעביר לסיר המרק עם מים רותחים (או להרתיח יחד עם המים) את הירקות והתירס. לקצוץ את הפטרוזיליה.
לערבב את שקיות אבקת המרק.
בנפרד, לקשקש את הביצה ולהוסיף אותה לנוזל. לערבב עד שיתקרש.
לערבב בנפרד (בתוך כוס גדולה או קערית) את אבקת חלב הקוקוס עם מעט נוזלים של המרק ורגע לפני ההגשה, להחזיר למרק.
להוסיף את הפילפל או הג´ינג´ר ולהגיש בסיר עם מצקת (ליד המרקיות).

הגשה:
מקובל לאכול מרק זה בצלחות קטנות ומדי פעם להקהות את החריפות (כשיש) עם אורז.

לעזאזל עם האנרגטיקה:
זה נשמע מטורף אבל זה מדהים: להמיס שקית במבה גדולה בתוך המרק. הוא יוצא מוקרם ומפתיע בעושרו. אגב גם גבינה צהובה בנדיבות תעשה לו טוב... עם זאת, שימו לב לשפע השומנים הרוויים המתווספים במקרה זה. פשרת ביניים יכולה להיות עם הקרמה בעזרת גבינה צהובה לייט (תשעה אחוז בלבד) או כף חמאת בוטנים משובחת.