פירוט הנושאים הנלמדים בקורסים ברפואה מערבית בתמורות, כולל מספר שעות הלימוד של כל קורס. על מנת להקל על ההתמצאות, חולקה רשימת הקורסים לשני נושאים: קורסים פרה-קליניים, וקורסים קליניים.

מאת: תמורות

להלן מידע אודות תכנית הקורסים ברפואה מערבית , כולל מספר שעות הלימוד (=ש´ל) של כל קורס. על מנת להקל על ההתמצאות, חולקה רשימת הקורסים לשני נושאים: קורסים פרה-קליניים, וקורסים קליניים. (ש´ס = שעות סמסטר). קורסים ברפואה מערבית נלמדים במקביל למסלול לימודי רפואה משלימה בתמורות הכולל לימודי רפואה סינית: לימודי דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה סינית ולימודי מגע כגון לימודי שיאצו (טכניקה יפנית) ולימודי טווינא (פיזיותרפיה סינית).

לימודים פרה-קליניים

אנטומיה של מערכת התנועה
28 ש´ל [2 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים הראשונה בשיאצו. בחטיבה זו נלמדים חלקי השלד השונים ושרירים חשובים של מערכת התנועה האנושית. חלק חשוב מחטיבה זו הינו למידת האנטומיה הטופוגרפית על האדם עצמו ומוקדש למציאת הרקמה הנדרשת באטלסים אנטומיים, איתורה על פני הגוף וסימונה. במסגרת חטיבה זו ניתנים היבטים קליניים הקשורים לחבלות ופגיעה ברציפות הרקמה הקשה והרכה, התוויות נגד לטיפול במגע במצבים שונים והקשרים לאיתור מיקום נקודות במרידיאנים.

אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות
28 ש´ל [2 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים הראשונה בשיאצו. זוהי חטיבת מבוא הכוללת מושגי יסוד באנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת הנשימה, מערכת העיכול, מערכת העצבים, מערכת ההפרשה ומערכת אנדוקרינית. המעבר על המערכות השונות נלמד במשולב עם חטיבת פתולוגיה וקליניקה של מערכות הגוף. במקביל לחטיבה זו נלמדות הפתולוגיות מנקודת ריאות סינית על מנת לפתח הבנה אינטגרטיבית בין התפיסה המערבית למזרחית.

מבואות בתזונה מערבית
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השלישית בשיאצו ועיקרה הבנת מרכיבי המזון העיקריים: חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים ויסודות קורט. כמו כן מושם דגש על היכרות התפריט המאוזן לאדם הבריא, כפי שמקובל ברפואה המערבית בת ימינו, איזון בין מרכיבי התזונה, תהליכי ספיגת המזון, חשיבות הסיבים התזונתיים, אנטי אוקסידנטים ופיטוכימיקלים. חטיבה זו מהווה מבוא לחטיבת התזונה על פי הרפואה הסינית ולחטיבות ההמשך בתזונה בשנים המתקדמות.

תזונה מערבית
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים הרביעית במסלול תזונה. בחטיבה זו מפורטות פתולוגיות שכיחות הקשורות לתזונה ובהן בעיות חסר, בעיות ספיגה, הפרעות מטבוליות שונות (חסר באנזימים למשל), הפרעות אנדוקריניות (למשל מצבים סוכרתיים) והפרעות אכילה. חטיבה זו מהווה מבוא לחטיבת התזונה על פי הרפואה הסינית שמועברת בשנה ד´ ומשלימה את לימודי הביוכימיה והתזונה בשנת הלימודים המשולבת לרפואה סינית.

מחשבים
28 ש´ל [2 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם תלמידים המעוניינים לקחת אותו בכל שלב קודם יכולים להשתלב בו. הקורס מיועד לתלמידים חסרי ידע בסיסי במחשבים וכולל היכרות עם סביבת חלונות, השימוש במעבד תמלילים, שימוש בגיליון אלקטרוני מסוג אקסל, השימוש באינטרנט לצורך חיפוש מאגרי מידע, שליחה וקבלת מכתבים אלקטרונים והשתתפות בקבוצות דיון, השימוש בתכנות רפואיות שונות. מדובר בקורס מעשי הכולל תרגול הדפסת מכתב סיכום רפואי, עריכת נתונים סטטיסטיים על מטופלים, הכרת אתרים חשובים בתחום הרפואה המערבית והסינית, הורדה ועיבוד נתונים מהרשת, שליחת שאלות ומעקב אחר תשובות בפורומים רפואיים, התקנה ושימוש בתכנות רפואיות. בעלי ידע מוקדם במחשבים יכולים להשיג פטור על ידי מבחן בית הכולל הגשת עבודה המשלבת את התחומים השונים המפורטים לעיל.

סטטיסטיקה ואפידמיולוגיה
28 ש´ל [2 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו. קורס הכולל יסודות במתמטיקה והסטטיסטיקה בתחום הגרפים, פונקציות, שימוש במחשבון כיס, פונקציות הפסד, הסתברות, תוחלת, שונות וסטיית תקן, מבחן מובהקות. נושאים אילו נלקחים מתוך עולם הרפואה ומאפשרים לתלמיד לחשב ריכוזי אלקטרוליטיים בגוף, לעקוב אחר ממצאי מעבדה ולהבין את משמעות החומציות של חומרים שונים בדם. כמו כן ניתן דגש על כלים המאפשרים קריאה ביקורתית של מאמרים רפואיים ובסיס לתכנון ניסוי. חטיבה זו כוללת היכרות עם מושגים כמו משתנים ביולוגים, איכות בדיקה, סגוליות וספציפיות, תחלואה ותמותה, סיכון יחסי, שיטות מחקר שונות, Odds Ratio, ותרגול קריאה ביקורתית של מאמרים שונים. חטיבה זו מהווה בסיס לעבודת המחקר המבוצעת לאורך תכנית הלימודים  הלימודים המשולבת  לרפואה סינית.

פיזיקה רפואית
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו. קורס בסיסי הכולל פרקים תיאורטיים מעולם הפיזיקה בתחום יסודות מכאניקה, חשמל, מגנטיות וקוואנטים. התחומים מפורטים בעיניים רפואיות ומדגישים היבטים ביו-מכאניים ש, הטיפול בלייזר רפואי ועוד. פרקים חשובים מתוך הקורס מוקדשים להבנת כלי הדמיה מערביים כגון האולטרה-סאונד, MRI , CT , RX , ECG , EMG ועוד.

כימיה וכימיה אורגנית
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו. זהו קורס מבוא הדן בהיבטים מעשיים של כימיה אנאורגנית ואורגנית תוך מתן דגש לחשיבות הרפואית תהליכים בתמיסות המתרחשים בגוף, ריאקציות כימיות שכיחות בגוף ושיטות כימות הנדרשות לבדיקות מעבדה. כמו כן הקורס מתמקד בנומנקולטורה בסיסית של מרכיבים אורגניים שכיחים בגוף האדם, בתרופות שכיחות ובצמחי מרפא.

ביוכימיה ותזונה
42 ש´ל [3 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו. זהו קורס יסודי הסוקר תהליכים ביולוגיים בגוף האדם ומתמקד במבנים אורגנים וריאקציות בגוף, חלבונים ואנזימים, גליקוליזה ומעגל הלימון, מטבוליזם של שומן, קטבוליזם ואנאבוליזם. דגש מיוחד מושם על היכרות עם מחלות מטבוליות (למשל אנמיה חרמשית, תלסמיה, G6PD, קטואצדוזיס). במהלך הקורס מעמיקים את ההבנה בתפיסת התזונה המערבית בעת כשלים מטבוליים שונים וסוקרים את החשיבות של המיקרו-אלמנטים בתזונה והשפעתם במצבי חסר ועודף בגוף. יחודו של הקורס הוא ההקשרים האנרגטיים הנלמדים במקביל להבנת תפקידי הויטמינים, מינרלים ותוספי מזון אחרים בעלי השפעה על הגוף.

גנטיקה
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו. הקורס מתמקד בהבנת תהליכי החיים הכוללים את מבנה הגן ושכפולו, הדפסה ומוטציות, וויסות פעולת הגן, ציטוגנטיקה, רקומבינציה, ועוד. דגש מיוחד ניתן במהלך הקורס להיבטים קליניים של מחלות אוטוזומליות, מחלות x רצסיבי, x linked , מחלות מיטוכונדריאליות, בעיות מולטיפקטוריאליות, תסמונת דאון וטריזומיות שונות , תסמונת ה x השביר, תסמונת טארנר, תסמונת קליינפלטר, השפעת חומרים טרטוגנים (לרבות צמחי מרפא מסוכנים) ובדיקות גנטיות שכיחות.

מבוא לפרמקולוגיה
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית הלימודים המשולבת לרפואה סינית. זהו קורס מבוא הדן במושגי יסוד מעולם הפרמקוקינטיקה והפרמקודינמיקה. בקורס נסקרים השיקולים במתן תרופה, האפקט והתגובה המצופים, זמינות ביולוגית, נפח פיזור וזמן מחצית חיים, קצב פינוי ואינטראקציות אפשריות עם צמחים או תרופות או תוספי מזון שכיחים. בקורס נסקרים מנגנונים שכיחים של תרופות המשפיעות על מערכת העצבים, הלב ומערכות גוף אחרות. הקורס נמנע מפירוט תרופות והשפעותיהן, דבר הנלמד בכל מערכת קלינית בנפרד במסגרת לימודי הרפואה הקלינית.

לימודים קליניים

פתולוגיה וקליניקה של מערכות I
28 ש´ל [2 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים הראשונה בשיאצו. זוהי חטיבת מבוא הכוללת מושגי יסוד בפתולוגיה וסקירה של מצבים קליניים שונים כמו כאבי ראש, כאבי גב, הפרעות במערכת העיכול, בעיות נשימה ועוד. המעבר על הפתולוגיות השונות נלמד במשולב עם חטיבת אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות הגוף. במקביל לחטיבה זו נלמדות הפתולוגיות מנקודת ריאות סינית על מנת לפתח הבנה אינטגרטיבית בין התפיסה המערבית למזרחית.

טיפול במצבי חרום (החייאה)
7 ש´ל [0.5 ש´ס]
מפגש חד פעמי המועבר בשנת הלימודים הראשונה בשיאצו ע´י מדריך עזרה ראשונה מוסמך. במסגרת מפגש זה לומדים ומתרגלים מצבי חירום כמו התחשמלות, טביעה, חנק, בליעת גוף זר, התעלפות, אפילפסיה, היפוגליקמיה ועוד. דגש רב מושם על רכישת כלים להתמודדות במצבי חוסר הכרה המלווים באיבוד נשימה או נשימה ודופק.

בדיקות מעבדה I
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השנייה בשיאצו ועיקרה עוסק בהבנת בדיקות מעבדה שכיחות המתייחסות לספירת דם, אלקטרוליטים ובדיקות שגרתיות אחרות. חטיבה זו מועברת תוך תרגול קריאת מכתבים רפואיים המאפשרים התייחסות לבעיית המטופל ולא רק לטופס המעבדה שלו.

הצגת מקרים (מכתבים רפואיים) I
28 ש´ל [2 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השנייה בשיאצו ועיקרה עוסק בהבנת המבנה המאפיין מכתבי סיכום רפואיים, אופן כתיבתם והדרך הנכונה לקרוא אותם. חטיבה זו מתרגלת גם כתיבת מכתבים רפואיים על פי הסדר המקובל, תוך הדגשת רשימת בעיות, תלונה עיקרית, סקירה היסטורית ומערכתית, אבחנה מבדלת, אבחנה וטיפול והמלצות להמשך. דרך הצגת המקרים נלמדים מצבים שונים כמו מחלות עיכול דלקתיות, פריצות דיסק ומצבים לבביים.

ילדים I
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השנייה בשיאצו ועיקרה עוסק בהבדלים בין מחלות ילדים למבוגרים ובמאפיינים הייחודיים של התינוק והילד. החטיבה מתמקדת בהערכה התפתחותית והבנת הפתולוגיות האפשריות בכל גיל של הילד הגדל. בעיות וצרכים של התינוק והילד מובילים לתשאול שונה מהמקובל ובדיקה פיזיקאלית שונה. מחלות ייחודיות לילד כמו הפרעות קשב, אלימות, חרדה, הרטבות לילה, הפרעות שינה, טיקים ועוד הם חלק ממגוון המקרים המוצגים בחטיבה זו. חטיבה זו מועברת במשולב עם חטיבת הילדים על פי הרפואה הסינית ליצירת אינטגרציה בין הגישה המערבית למשלימה.

אורתופדיה I
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השלישית בשיאצו ועיקרה עוסק בבעיות אורתופדיות ובעיות ראומטולוגיות – נוירולוגיות המתקשרות לעבודת האורתופד. התלמיד מכיר את התהליכים המלווים את האורתופד במהלך קביעת הבדיקה הפיזיקאלית, האבחנה ואסטרטגית הטיפול שלו. חלק מקורס זה מועבר דרך קריאה וניתוח של מכתבים רפואיים המשלבים פירוט תוצאות הבדיקה הפיזיקאלית ועוסק בבעיות כגון נזקים אוסטאורתריטיים, אוסטאופורוזיס, בעיות יציבה, סקוליוזיס ועוד. החטיבה חושפת את ההבדלים בין עבודת הפיזיותרפיסט לעבודת המטפל בשיאצו / טווינה ומגדירה את הכלים והמגבלות העומדים לכל שיטה. חטיבה זו מועברת במשולב עם חטיבת האורתופדיה על פי הרפואה הסינית ליצירת אינטגרציה בין הגישה המערבית למשלימה.

גינקולוגיה I
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השלישית בשיאצו ועיקרה עיסוק בהיבטים פיזיולוגיים של האישה, דיסמנוריאה ואמנוריאה, בעיות פוריות, בעיות במהלך ההיריון ותופעות גיל המעבר. חטיבה זו מועברת במשולב עם חטיבת הגינקולוגיה על פי הרפואה הסינית ליצירת אינטגרציה בין הגישה המערבית למשלימה. דגש מיוחד ניתן להבנת הצרכים הייחודיים לאישה בהיריון והתוויות נגד אפשריות בטיפולי המגע והרפואה הסינית השונים.

יחסי מטפל מטופל I
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת בשנת הלימודים השלישית בשיאצו בשני חלקים. חלק אחד מועבר כסדנה לפיתוח המודעות העצמית, מגבלות המטפל והבנת הקשיים המאפיינים מטפל ביחסיו השוטפים עם מטופליו. החלק האחר מפוזר במהלך שנת הלימודים ובעיקר בשלבים הקליניים וכולל דיון בהתמודדות עם מצבים משתנים או לא צפויים עם מטופלים. בין הנושאים הנידונים נכללים מצבי כאב ואובדן, קשיים של המטופל להיחשף לטיפול במגע, כלים לשיחה עם המטופל, התמודדות עם מבוכה ועוד. יש לציין כי חטיבה זו מהווה מבוא תיאורטי למתרחש בשלבים הקליניים של המטפל ודיונים בתחומים דומים מבוצעים כבר משנה ב´ ללימודי השיאצו במסגרת הדיונים על הקשר עם המטופלים.

יחסי מטפל מטופל II
14 ש´ל [1 ש´ס]
חטיבה זו מועברת כחלק מהלימודים הקליניים של שנת ההשלמה השנייה. בין הנושאים המפורטים ביחידה זו נידונים יחסי מטפל מטופל, הגנות, התמודדות עם כישלון, אובדן ואבל ועוד. החטיבה מועברת בצורה מעשית של העלאת מקרים מתוך הקליניקה ודיון על קשיים, מבוכה והפתעות. חלק מהדיונים מוקדשים להבהרת המרחק הנדרש בין המטפל למטופל לאור הקרבה הפיזית הנוצרת בטיפולים במגע.

אורטופדיה
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית אולם בוגרי שנה ב´ בשיאצו יכולים להשתלב בו מרגע השלמת החטיבה באורתופדיה. זהו קורס קצר אך אינטנסיבי הכולל חזרה והעמקה באנטומיה של מערכת התנועה (לרבות כלי דם ועצבים) ותקלות האופייניות בה, סקירה חוזרת על מחלות אורתופדיות שנלמדו בעבר והעמקה בבדיקה הפיזיקאלית של האורתופד. הלומדים בקורס זה חייבים להכיר היטב את החומר הנלמד בעבר ולהשקיע שעות בית בהשלמה ובהעמקה עצמאית בתחומים שונים כמו מחלות שלד, טראומה, ניתוחים שכיחים, דיסקופתיות ובעיות אופייניות בילדים.

אימונולוגיה וראומטולוגיה
42 ש´ל [3 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים הראשונה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס סוקר את התפתחות האימונולוגיה ומפרט בתחומים כמו רבגוניות, זיכרון חיסוני, אנטיגנים, משלים, מבחנים אימוניים, אברי מע´ החיסון, תאי B ותאי T , התגובה החיסונית וספציפיות. דגש מיוחד מושם על הבנת מחלות שונות כמו אלרגיות, GVH , Digeorge , SCID , C1 , C3 , מחלת ברוטון, הפרעות בפגוציטוזיס, אידס, שחפת, פרזיטים, קנדידה והרפס. כמו כן מפורטות מחלות ראומטיות בעלות רקע אוטו-אימוני כמו SLE , סקלרודרמה, CREST , מחלות שריר, בכטרר, רייטר, PSS , PAN , RA , גאוט ופסוידוגאוט, וסקוליטיס ו SBE . במהלך הקורס מוצגת הקבלה בין בעיות חיסוניות שונות והתפיסה המקבילה להם ברפואה הסינית. דגש מיוחד ניתן לדרכי איתור המחלה ובדיקות המעבדה כפי שמקובל ברפואה המערבית.

גסטרואנטרולוגיה
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק על מחלות וושט, מחלות קיבה, מחלות מעיים, מחלות דלקתיות, בעיות ספיגה, זיהומים, בעיות כירורגיות שכיחות, נאופלזמות, מחלות עיכול האופייניות לילדים, בדיקות מעבדה ואבחנת בעיות ספיגה ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

אלקטרוליטים ונפרולוגיה
28 ש´ל [2 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק על תהליכים אלקטרוליטריים הקשורים לתפקודי הכליות כמו הפרעות של חומצה בסיס, אלקלוזיס ואצדוזיס, פוטסיום, נתרן וקלציום. הקורס דן בתסמונת נפרוטית ונפריטית, מחלות גלומרולריות, מחלות טובולרית, מחלות אינטרסטיציאליות, מחלות וסקולריות, מחלות במערכת השתן, אנומליות, נאופלזמות, מחלות האופייניות לילדים, בדיקות מעבדה ותפקודי כליות ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

פולמונולוגיה
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק על מחלות ריאה רסטריקטיביות, מחלות אבסטרקטיביות, מחלות הפלאורה, נאופלזמות, מחלות האופייניות לילדים, בדיקות מעבדה ותפקודי ריאות ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

אנדוקרינולוגיה
28 ש´ל [2 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק על בעיות בהיפופיזה, מחלות תיירואיד, מחלות אדרנאל, מחלות לבלב, בעיות במטבוליזם של עצמות ומחלות פרה תיירואיד, נאופלזמות, מחלות האופייניות לילדים, בדיקות מעבדה ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

קרדיולוגיה
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק על מחלות קרדיומיופתיות, איסכמיות, אוטם, מחלות כלי דם ויתר לחץ דם, מחלות האופייניות לילדים, בדיקות מעבדה ותפקודי לב ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

המטולוגיה ואונקולוגיה
28 ש´ל [2 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה ולימוד מעמיק בהיסטולוגיה, הפרעות בשורה האדומה והלבנה, מחלות תורשתיות, מחלות קרישת דם ומחלות פרוליפרטיביות בדם ובלימפה, בדיקות מעבדה ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

פסיכיאטריה
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל הבנת שיטות האבחנה בפסיכיאטריה, אנמנזה וסטטוס, תסמונות כמו דיכאון, חרדה, סכיזואפקטיביות, מחלות ביפולריות, סכיזופרניה, השפעת סמים, הפרעות שינה, מחלות האופייניות לילדים ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

נוירולוגיה
21 ש´ל [1.5 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
נוירו-אנטומיה ונוירו-פיזיולוגיה ולימוד מעמיק על מחלות ותסמונות כמו כאבי ראש, סחרחורות, חולשת רגליים, דיסקינזיה, דיספאזיה, CVA , מנינגיטיס, אפילפסיה, פרקינסון,טרשת נפוצה , מיאסטניה גרביס, נוירופיברומטוזיס , מחלות האופייניות לילדים, הבדיקה הפיזיקלית ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

גינקולוגיה II
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת המין הנקבית והזכרית ולימוד מעמיק על בעיות כמו הפלות, מחלות טרופובסלסט, פתולוגיות ברירית הרחם והרחם, בעיות בגיל המעבר, מחלות מין, דליפת שתן, גידולים, פוריות הגבר, פוריות האישה, הפריה ומניעת הריון, IUGR , סיבוכי הריון, מצוקה עוברית, DIC וסיכונים בהריון כמו: , סכרת, יתר לחץ דם, מצוקה עוברית, דימומים, הריון אקטופי. כמו כן הקורס דן במחלת השחלה הפוליציסטית, גידולים שפירים וממאירים, הגלולה, טיפולים הורמונלים בדיקות מעבדה ופרמקו-תירפיה למחלות אילו. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

עור
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל היכרות עם המבנה ההיסטולוגי של העור ופירוט על מחלות עור שכיחות כמו אקנה, זיהומי עור, הרפס, יבלות וירליות, HPV , פטרות, האלופציה, אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס ומחלות אוטואימוניות שונות כמו סקלרודרמה ולופוס. הקורס מתייחס לטיפולים תרופתיים שכיחים לרבות תפקודיהם האנרגטיים. קורס זה מסכם מגוון רחב של מחלות שנלמדו בפרקים קודמים ומהווה בסיס להבנת הפרעות פנימיות דרך הבדיקה הפיזיקלית מנקודת ריאות מערבית וסינית כאחד.

עיניים / אוזניים
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל חזרה על
אנטומיה ופיזיולוגיה וקבלת מושגי יסוד במחלות עיניים ואוזניים שכיחות כמו בעיות עיין אדומה, בעיות ראיה ופזילה, בעיות ברשתית, דלקות אוזניים, הפרעות בשמיעה: חירשות וטינטון ועוד. הקורס מתייחס להבנת ההקשרים הסינים למחלות אילו ומעבר על היבטים אנרגטיים אפשריים של תרופות שכיחות.

אתיקה, חוק ומשפט רפואי
14 ש´ל [1 ש´ס]
הקורס מועבר בשנת הלימודים השנייה בתכנית ההשלמה לרפואה סינית. הקורס כולל היבטים משפטיים ואתיים בתחומים כמו יחסי מטפל מטופל, סודיות רפואית, ביטוח רפואי, זכויות החולה, זכויות הקטין, מצבים בהם יש לערב את רשויות הבריאות והחוק (משטרה, עובדים סוציאלים וכו´) ותיאור מקרים מתחום הרפואה המשלימה.

עבודת מחקר
28 ש´ל [2 ש´ס]
עבודת המחקר מתחילה כבר משנת הלימודים הראשונה בהשלמה לרפואה סינית. העבודה בנויה בצורת מאמר רפואי וכוללת סקירה ספרותית, הנחת העבודה, שיטות מחקר, פירוט דרך המחקר, איסוף נתונים והצגתם לאחר ניתוח סטטיסטי וסיכום. העבודה מבוצעת במרפאות, בתי חולים או מסגרות קליניות שונות והיא בעלת אופי מחקרי קליני (לאחר קבלת אישור מועדת הלסינקי) או אפידמיולוגי. כתיבת המחקר מלווה בעזרה של אפידמיולוגית מוסמכת, רופא M.D או איש מחקר Ph.D ומורים מתחום הרפואה הסינית. את העבודה יש להגיש עד סוף השנה השנייה בהשלמה לרפואה סינית.

מידע נוסף
למידע אודות קורס עיסוי בתמורות.
תכנית הלימודים המלאה במתכונת אקדמית (אקדמאית)